Donderdag 28 maart 2024 :   Luisteren     Lezen

"

Zondag 14 april 2024 :   Luisteren     Lezen

Volwassenen

Naast de zondagse vieringen is er een ruim aanbod aan bijeenkomsten voor volwassenen. Het gaat om leren en delen; hoofd, handen en hart. Sleutelwoorden voor al ons groepswerk zijn ontmoeting, verdieping en inspiratie.

VRIS-groepen (Vrouwen Reflectie Inspiratie Samenkomst)

Er zijn VRIS-groepen voor vrouwen tussen de 30 en de 95 jaar. Zij komen in generatie-groepen samen. Er is ook een VRIS-mix groep waarin vrouwen van verschillende leeftijden samenkomen. Vanuit verschillende invalshoeken worden levensthema’s verkend en verdiept. VRIS is: Tijd voor jezelf, je laten verrassen, deelgenoot worden.

MARS-groepen (Mannen Actief in Reflectie en Spiritualiteit)

Ook de mannen in onze gemeente komen in verschillende leeftijdsgroepen bij elkaar. MARS is: Tijd voor traditie en reflectie, eigen inzichten en ervaring delen en samen doen.

Bijbelkring

Tien keer per jaar op de eerste donderdag van de maand is er een gesprek rond een Bijbeltekst of Bijbels thema. We hebben oog voor het eigene van de teksten, de bijbelhistorische en theologische achtergronden en dwarsverbanden en maken geregeld doorkijkjes naar het heden.

Leerhuisgroep

De leerhuiskring is een  studie-en gespreksgroep. De deelnemers komen maandelijks samen rond een van te voren gelezen tekst.

Literatuurkring

De literatuurkring bespreekt twee keer per jaar een boek. Het betreft veelal een actuele roman. De titels worden in gezamenlijk overleg gekozen. De data staan vermeld in de agenda.

Inspiratieavonden en andere activiteiten rond het jaarthema

Voor wie behoefte heeft aan verdieping rond het jaarthema bieden we verschillende inspiratiebijeenkomsten aan. De onderwerpen en data staan vermeld in de agenda. De vorm van de bijeenkomsten verschilt: van gespreksavond tot diner pensant. Ook zijn er bijeenkomsten waarop we creatief met het jaarthema aan de slag gaan.

Kunst en poëzie

Lectio Divina

Op de tweede dinsdag van de maand lezen we volgens de eeuwenoude Lectio Divina teksten uit de Bijbel of van mystici. Er is een ochtend en een avondgroep. De avond is op Zoom. De data staan vermeld in de agenda.

Meditatie midden in de week

Op woensdag midden in de week kun je op adem komen en meedoen aan mindfulnessmeditatie in de kosterij. Van harte welkom tussen 11.30-12.15. Elke week, behalve schoolvakanties.

Beginnerscursus Tai Chi, elke vrijdagmorgen tussen 10.45-11.30 uur

Op vrijdagmorgen ben je welkom in de tuin van de kerk voor Tai Chi op beginnersniveau. Tai Chi bestaat uit een serie langzame bewegingen, aan te leren en uit te voeren door iedereen, zeker ook door senioren. Elke sessie is apart te volgen.