Welkom op de website van de Arboretumkerk

De kerk aan de Arboretumlaan in Wageningen, bekend als Arboretumkerk Vrijzinnig Op Weg, is het vrijzinnige huis voor mensen met uiteenlopende achtergrond.

U bent van harte welkom bij onze vieringen. Deze zijn ook digitaal te beluisteren via Youtube. Klik op LUISTEREN voor de Youtube kerkradio en op LEZEN om de liturgie te bekijken.

Zondag 17 maart 2024 :   Luisteren     Lezen

Wie wij zijn

Onze kerk staat tegenover een prachtige bomentuin: het Arboretum. Sinds 2012 heet onze geloofsgemeenschap dan ook ‘Stichting Arboretumkerk Vrijzinnig op weg’. Wij vormen een geloofsgemeenschap van mensen die op zoek zijn naar bezinning en bezieling, naar sociale en kritische zin, naar inspiratie door Bijbelse en andere verhalen - ook die van onszelf -, poëzie, beeldende kunst en muziek. Wij vormen een bont geheel van mensen met verschillende levensbeschouwelijke achtergronden. De fundamentele gelijkwaardigheid van alle mensen en de vrijheid van geloof en gedachten zijn onze kernwaarden.

In onze geloofsgemeenschap delen we een verhaal dat gaat over God en mensen, over vrede en recht doen en over zorgen voor elkaar en de aarde. Dat verhaal bemoedigt, verwondert en schuurt. Het zet aan tot reflectie, verbeelding en gesprek èn leidt tot handelen binnen onze geloofsgemeenschap en daarbuiten in de maatschappij.

De Arboretumkerk is aangesloten bij Wijdekerk.

Stichting Wijdekerk is een initiatief van een groep christenen, zelf LHBT+-mens (lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender) of nauw betrokken bij LHBT+ mensen. Wij vinden dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn in zijn of haar kerk.

Logo Wij staan vermeld 1